ポーランドを代表する映画監督アンジェイ・ヴァイダ氏。昨年4月には最新作「ワレサ 連帯の男」が日本でも公開されました。今年88歳を迎えるヴァイダ監督は映画作りの傍ら、マルチェフスキ監督と共にヴァイダ・スクールを開校しました。

Film Pana Andrzeja Wajdy  “Wałęsa. Człowiek z nadziei” miał swoją premierę w Japonii w kwietniu ubiegłego roku. Pan Andrzej Wajda w tym roku kończy 88 lat. W 2001 roku wraz z Panem Wojciechem Marczewskim założył szkołę filmową.

学校といっても、ここに通ってくるのは既に現場で活躍するプロデューサーや映画学校を卒業した若手映画監督がほとんど。この学校の卒業生たちは、現在第一線で活躍する者ばかり。ここではどんな授業が行われているのか、またヴァイダ監督は後進に何を伝えようとしているのか、3ヶ月に亘り、その現場に密着しました。この模様はヴァイダ監督の最新インタヴューを含め、ノンフィクションWで放送されます。

W ramach programów Szkoły swoje projekty rozwijali i często produkowali najciekawsi reżyserzy młodego pokolenia, nie tylko z Polski, ale również z zagranicy. Programy Szkoły łączą edukację z produkcją i są adresowane do profesjonalistów filmowych, którzy mimo skończenia szkół filmowych decydują się na dalszą edukację u Pana Wajdy. Absolwenci tej szkoły odgrywają obecnie dużą rolę w polskim kinie. Pokażemy jak wyglądają zajęcia a także w jaki sposób Pan Andrzej Wajda stara się przekazać studentom swoją wiedzę. W ciągu ostatnich trzech miesięcy mieliśmy przyjemność poznać Pana Wajdę a także Jego pracę i wiele ciekawych opinii.
Więcej informacji i najnowszy wywiad z mistrzem będzie transmitowany w programie “Nonfiction W”.

また、WOWOWでは「映画とノンフィクションで観る!巨匠アンジェイ・ワイダの世界」と題し、ヴァイダ監督の作品「世代」(2/23)、「地下水道」(2/24)、「灰とダイヤモンド」(2/25)、そして最新作「ワレサ 連帯の男」(2/26)の全4作を連夜放送します。これまでヴァイダ監督作品を見る機会がなかった方でも、これらの代表作をご覧頂ければ、ノンフィクションWもよりお楽しみ頂けることでしょう。

放送予定 / Emisja:
2/21(土)13:00~ ノンフィクションW「アンジェイ・ワイダ 若き映画人たちへ贈る授業」”Nonfiction W”
2/23(月)25:00~ ノンフィクションW「アンジェイ・ワイダ 若き映画人たちへ贈る授業」”Nonfiction W”
2/23(月)19:00~ 映画「世代」 “Pokolenie”
2/24(火)19:00~ 映画「地下水道」”Kanał”
2/25(水)19:00~ 映画「灰とダイヤモンド」”Popiół i diament”
2/26(木)18:45~ 映画「ワレサ 連帯の男」 “Wałęsa. Człowiek z nadziei”

詳細はWOWOWホームページをご参照ください。

  • ディスカッション / Dyskusja

  • 撮影現場 / na planie filmu

  • 撮影現場 / na planie filmu

  • ヴァイダ氏講義 /p. Wajda na wykładzie

  • ヴァイダ監督とマルチェフスキ監督 / p. Wajda i p. Marczewski

  • ヴァイダ監督の講義 /Wykład p. Wajdy

  • アンジェイ・ワイダ監督

  • ワイダ氏のもとで学ぶ学生

  • 撮影現場のワイダ氏

  • 映画学校の課題は・・・